Проф. д-р Ангел Петров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/for22.222funk
Резюме. В статията се прави обзор на съществуващи в научното пространство тези, идеи и класификации (от общодидактическа, лингвистична и методическа гледна точка) на типовете упражнения, които изграждат технологията на учебния процес по български език. Предлага се систематизация на упражненията от функционална гледна точка, която съответства на съвременните социокултурни и образователни реалности – упражнения за реализация на когнитивни образователни цели, упражнения за реализация на функционални образователни цели, упражнения за реализация на аксиологични образователни цели. Системата е ефективно средство за постигане целите на обучението по български език, организирано както в страната, така и в чужбина.
Ключови думи: обучение по български език; обучение по български език, организирано в чужбина; цели на обучението по български език; когнитивни цели на обучението по български език; функционални цели на обучението по български език; аксиологични цели на обучението по български език