Д-р Татяна Брага
Институт за български език
„Проф. Любомир Андрейчин“ – Българска академия на науките
https://doi.org/10.53656/bel2023-1-5
Резюме. Новите световни тенденции и комуникативният подход в обучението допринесоха значително за популяризирането на казус-метода в образованието. В статията се разглеждат възможностите и се обосновава значението за използването на методика case-study в обучението по български език. Целта на статията е да опише същността на този подход като едно от средствата за интегриране на лингвистичните умения за изучаване на чужди езици, а също да проучи и разшири възможностите за използване на метода case-study в обучението по български език. Прави се извод, че интерактивният метод case-study отговаря на необходимостите на съвременния социокултурен и образователен контекст – езиковото обучение с ясно очертана комуникативна ориентация повишава образователната мотивация и решава редица важни задачи за развитието както на езиковите, така и на професионалните компетенции.
Ключови думи: методика case-study; обучение по български език; комуникативен практикум; интерактивен метод на обучението.