Доц. д-р Евгения Горанова,
проф. д.н. Валентина Войноховска,
проф. д-р Ангел Смрикаров
Русенски университет „Ангел Кънчев“
https://doi.org/10.53656/str2024-5s-15-ste
Резюме. Статията представя подход за изграждане на компетенции за разработване на STEM ресурси у бъдещи учители от специалностите „Педагогика на обучението по физика и информатика“ и „Педагогика на обучението по математика и информатика“. Провокирана е от потребността още при обучението си във висшето училище бъдещите учители да са запознати с концепцията на STEM обучението и да са подготвени за създаване STEM ресурси и уроци, като прилагат синергетично придобитите компетенции от обучението по природни и педагогически дисциплини. Разглежда се идея за дигитализиране на физичен експеримент, с което се прилага изследователски подход към създаването на такива ресурси. Чрез участието на студентите при изграждане на такъв ресурс се стимулира творческата им активност и се формират техните компетенции за генериране и реализиране на STEM идеи при предстоящата им професионална реализация.
Ключови думи: STEM обучение, изследователски подход, STEM ресурси