Проф. д-р Лиляна Стракова,
доц. д-р Росица Симеонова,
гл. ас. д-р Атанас Генчев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.05
Резюме. В настоящата статия се дискутират теоретични и практико-приложни измерения на ценностния подход в образованието и практиката на социалната работа. Теоретично се обосновава значението на ценностите и правата на човека в социалните науки, и по-конкретно в обучението на студентите по социални дейности и в професионалната реализация на социалните работници. Представени и анализирани са и резултати от проведено емпирично изследване за правата на човека като основополагащи ценности в социалната работа. На тази основа са формулирани изводи и препоръки за усъвършенстване на академичната подготовка и продължаващата квалификация на професионалистите в сферата на социалната работа.
Ключови думи: ценности, права на човека, социална работа, обучение по социална работа