Гл. ас. д-р Магдалена Абаджиева
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН
https://doi.org/10.53656/bel2022-6-2MA
Резюме. Настоящата статия представя резултатите от проведено през месец юни 2022 г. езиковедско проучване за начина, по който учениците употребяват съюзите нито – нито, ту – ту и хем – хем. Данните са събрани чрез попълването на анкета от ученици от цяла България. Материалът е обобщен и анализиран и ще бъде от полза както за учителите и учениците, така и за експертите, които работят върху учебните програми по български език и литература. Както се вижда от резултатите, нужно е да се наблегне още върху усвояването на лексикалното значение на съюзите, което може да се постигне с повече лексикални задачи.
Ключови думи: национална анкета; езиковедско проучване; съюзи; лексикално значение