Маргарита П. Петрова
Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ – София
https://doi.org/10.53656/voc23-552caso
Резюме. Преподаването на чужд език е все по-голямо предизвикателство в контекста на бързо изменящата се среда и нуждата от интегрирано, практически насочено образование и висока адаптивност към съвременните условия на живот.
В настоящата статия се представя конкретна педагогическа практика, която онагледява значението на компетентностния подход в образованието като източник и стимул за развитие на компетентности и умения в учениците и водещ до по-висока мотивация за учене и самоусъвършенстване.
Описаният в статията урок се отнася към придобиване на нови и доразвиване на стари компетентности и умения с крайна цел изработване на реален продукт от учебната дейност – рекламен материал. Разгледани са етапите, през които се преминава, за да се постигне крайната цел, доказани са ползите от подобен род дейност и са направени съответните изводи.
Ключови думи: компетентности; умения; мотивация; креативност; продукт