Доц. д-р Мая Ангелова
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград
https://doi.org/10.53656/voc22-402meto
Резюме. Високотехнологичният свят на XXI век поставя нови изисквания пред образователните системи. Очакванията за успех в съвременното общество се свързват с уменията за намиране и обработване на информация, нестандартно мислене и креативност, способност за самостоятелното усвояване на знанията, умения за решаване на проблеми и намиране на решения, екипност и сътрудничество. Това изисква коренно нови образователни модели и налага промени в методиката на обучение. Такъв съвременен, иновативен модел на обучение, който променя концепцията на самото преподаване и въвежда нови начини на педагогическо ръководство, представлява проектно базираното обучение. В настоящата публикация се предлага примерен вариант за разработване на проектно задание при провеждане на проектно базирано обучение, със съответните методически указания.
Ключови думи: проектно базирано обучение; познавателна самостоятелност; екипност; проектно задание