Проф. д-р Елена Князева
Национален изследователски университет
„Висше училище по икономика“ – Москва (Русия)
Доц. д-р Красимира Марулевска
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград
https://doi.org/10.53656/ped2022-2.02
Резюме. В статията се разглеждат методологическите основи на съвременните креативни практики в образованието и възпитанието. Разкрита е ролята на правилно организираното взаимодействие между учителя и учениците, постигането на тяхната синергия и сътворчество. Приложеният системен подход към креативното обучение позволява да бъдат открити начини за пробуждане способностите на учениците в съвместната дейност на учителя и учениците. В качеството на примери се разглеждат методики в някои образователни практики в Русия и България.
Ключови думи: креативна педагогика; партисипативна педагогика; системен подход; творчество; енактивизъм