проф. д. н. Наталия Павлова
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“
https://doi.org/10.53656/math2023-3-1-ove
Резюме. В тази статия анализираме потребностите, интересите и реализацията на студентите от Факултета по математика и информатика (ФМИ) на ШУ „Константин Преславски“, които се подготвят да станат учители по математика, информатика, информационни технологии и компютърно моделиране. Групата, която разглеждаме, са студенти от образователно-квалификационна степен „Бакалавър“ и „Магистър“. Проучени са данните за студентите, избрали да завършат своята степен със защита на дипломна работа. Целта е да се проследят тенденциите и отразяването на съвременните методически насоки в интересите на студентите. Предложена е класификация на основните области, в които студентите избират да работят. Направен е анализ на съдържанието на защитените дипломни работи в периода 2014 – 2022 г. Проследена е реализацията на завършилите. Отбелязани са идеи, които предстои да бъдат реализирани в дипломни работи в бъдеще.
Ключови думи: дипломна работа; защита; степен; интереси