Проф. д-р Маргарита Колева,
доц. д-р Блага Джорова, д-р Ева Жечева
Югозападен университет „Неофит Рилски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-8.02
Резюме. Авторите представят резултатите от анкетно проучване, разкриващо спецификата на обществените претенции относно задължителното предучилищно образование в институцията детска градина и конкретно – задължителното включване на 4-годишните в нея. Съгласията и несъгласията, полярните мнения и алтернативните предложения за отглеждане и образование на детето от предучилищна възраст са показател за липсата на устойчиви и неопровержими „доказателства“ за значимостта на факта „задължително“ предучилищно образование, както и за качествата на социално-педагогическата среда в детската група и детската градина. Материалът е втора част от проучване на авторите по проблеми, свързани с задължителното предучилищно образование на децата.
Ключови думи: дете; детска градина; държавна политика; задължителност; законодателство; предучилищно образование; права; европейско образователно пространство