Д-р Цветелина Вукадинова1),
проф. д-р инж. Сеня Терзиева2),
доц. д-р инж. Юлияна Яворова2)
1)Минно-геоложки университет „Св. Иван Рилски“
2) Химикотехнологичен и металургичен университет
https://doi.org/10.53656/for22.211pril
Резюме.Настоящата статия разглежда резултатите от проведено изследване по дисциплината „Техническа механика“ със студенти от Химикотехнологичния и металургичен университет (ХТМУ), I и II курс, професионално направление 5.10 „Химични технологии“. Работата е продължение на предходен експеримент, проведен от авторите и касаещ изследване на тезаурус и развитие на езикови компетентности сред студентите от инженерните специалности. Настоящото изследване е проведено през предходната академична година в ХТМУ, като за целта е приложен мултилингвален обучителен инструментариум, разработен
с цел подпомагане и усъвършенстване на учебния процес в занятията по чужд (специализиран) език. Мотивът е да се провери как работи експерименталният набор от материали за студентите.
Ключови думи: развитие на езикови компетентности; мултилингвизъм;
чужд специализиран език; инженерни специалности