Йорданка Стефанова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
Петя Герасимова
СУ „Черноризец Храбър“ – Пловдив
https://doi.org/10.53656/str2022-4-5-app
Резюме. В тази статия е представен опит за организиране на обучение, основано на конструктивисткия подход при изучаване на конкретно учебно съдържание от учебната програма по химия и опазване на околната среда в IX клас с цел развитие на ключови компетентности. Представени са примери от учебната практика за формиране на някои ключови компетентности – умения за учене, дигитална компетентност, умения за подкрепа на устойчивото развитие и за здравословен начин на живот, основни компетентности в областта на природните науки и технологиите, които са важни за обучението по химия и опазване на околната среда. Резултатите от работата ни в тази насока показват, че активното включване на учениците в процеса на обучение е един от ефективните пътища за формиране на желаните компетентности у учениците.
Ключови думи: ключови компетентности; обучение по химия; конструктивистки подход