Мая Гачева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-4.08
Резюме. Проблемът за използването на най-подходящите учебни материали и ресурси в обучението в средното училище е актуален в САЩ, особено в съвременния свят на дигитализация и технологизация на обучението. Развитието на учебниците от създаването на САЩ до днес претърпява много и съществени промени, за да достигне до днешния си вид. В статията се разглеждат учебници на американски издателства, които включват обучението по биология в два прогимназиални класа – V и VII, и един гимназиален клас – Х.
В примерите са посочени различните използвани методи и средства за ефективното преподаване, учене и оценяване по биология в средното американско училище, отговарящи на новите стандарти за учебно знание, представени в тях.
Ключови думи: учебник по биология; ресурси за педагогическо взаимодействие