Ас. д-р Мария Желязкова,
гл. ас. д-р Михаил Кожухаров,
доц. д-р Даниела Кожухарова
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2024-4.07
Резюме. Статията разглежда възможностите за използване на роботи в STEAM базираното обучение в начална училищна възраст. Описана е авторска STEAM игра, базирана на използване на робота Mind Designer. Разгледани са характеристиките, възможностите и режимите на работа на робота, както и описанието и правилата на играта. Дадени са примери за възможни въпроси по различните учебни дисциплини. Направени са методически препоръки за провеждане на учебно занятие със създадената игра. Представено е мнението на ученици и учители след апробирането на играта. Авторската игра е създадена за ученици в IV клас, като има възможност да се адаптира за всички класове на средното образование и за професионалните училища.
Ключови думи: роботи, STEAM, обучение, програмиране за деца