Доц. д-р Надежда Кръстева,
проф. д.н. Йордан Колев
Югозападен университет „Неофит Рилски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-6.01
Резюме. Правно-педагогическият анализ е върху откриването на първия Висш педагогически курс (1888) и осъществяването му като висше училище с основна задача подготовка на учители, които да работят за национална и културна индивидуалност на българите. В резултат се приема, че с Висшето училище в София се изгражда в система сполучлив модел на висшето образование и се поставят основите на научно-методическа практика съобразно „нашите народни идеали“. Преобразуването му в Софийски университет се оценява за законодателен и социално-педагогически принос с национално значение, съответстващ на стратегията за развитие на цялостна образователна система в страната.
Ключови думи: висш педагогически курс; новите седмочисленици; висше училище в София; висше образование; Софийски университет