Мая Гачева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)
https://doi.org/10.53656/nat2022-4.05
Резюме. За разлика от българските държавни образователни стандарти за учебно съдържание в САЩ има специфика на приложението в различните щати и някои от тях са незадължителни. След установената неефективност стандартите там претърпяват много и разнообразни промени, като най-вече се акцентира върху стандартите за природни науки, които буквално се създават наново. Целите им са да включват борба с незнанието за науките, създаване на общи стандарти за преподаване в САЩ и развиване на по-голям интерес към науките сред учениците, така че повече от тях да направят избор за висше образование по природни науки и технологии. В статията се разглеждат примери от използваните в САЩ стандарти за преподаване на природни науки, в частност – биология за общообразователна подготовка в средното училище, по които се преподава днес. Описаните примери са извадка от новите стандарти за различните области от биологията за два прогимназиални класа – V и VII, и един общо за гимназиален курс – IX – XII клас.
Ключови думи: образователни стандарти; учебно съдържание по биология