Дамяна Грънчарова,
Сануш Лапандова
Югозападен университет „Неофит Рилски“
https://doi.org/10.53656/nat2024-3-4.05
Резюме. Статията се фокусира върху значението и предимствата на STEM образованието, като подчертава практичното учене, критичното мислене и приложението на научни концепции. В България се предприемат стъпки за внедряване на STEM подхода в училищата, включително създаването на STEM кабинети финансирани от Министерството на образованието и науката. Основната цел на статията е да покаже как иновативните STEM уроци повишават качеството на обучението и формират ключови компетентности у учениците. Проведеният експеримент в V клас на тема „Хранене и здраве“ демонстрира повишен интерес и по-добро разбиране на учениците чрез интерактивни методи и практически опити, потвърждавайки ефективността на този подход.
Ключови думи: STEM образование, интерактивни методи, ученически компетентности, здраве, здравословно хранене