Д-р ст. преп. Маргарита Димитрова1)
Ас. д-р Христиана Кръстева2)
Гл. ас. д-р Теодора Тодорова3)
1)Медицински университет – Пловдив
2)Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
3)Институт по биоразнообразие и екосистемни изследвания – Българска академия на науките
https://doi.org/10.53656/bel2022-3-5-DK
Резюме. В продължение на една учебна година с чуждестранните студенти по медицина, включени в свободноизбираема дисциплина „Български език за медицински цели“ и изучаващи специалността на английски език, развиваме създадения динамичен модел за работа. В този етап си поставяме следните цели: верифициране на проблеми в комуникацията на студентите на български език в професионална среда и конкретно по време на практика; прилагане съвместно на традиционни и иновативни методи, инструменти и форми на обучение и предлагане на възможностите за усъвършенстване на образователния процес; въвеждане на интердисциплинарност за реализиране на успешна комуникативна компетентност чрез пряката връзка теория – практика; в края на годината дефиниране параметрите на резултатност за комуникативната компетентност по български език за професионална комуникация. Постигането на отлична комуникативната компетентност при чуждестранните студенти по медицина за една учебна година е съществен момент за отчитане параметрите на резултатността.
Ключови думи: комуникативна компетентност; педагогически модели за обучаване; интердисциплинарен подход; традиционни и иновативни методи