Проф. д-р Ренета Божанкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-9.08
Резюме. Изследването представя различни аспекти от развитието на университетските програми и курсове по дигитална хуманитаристика с фокус върху опита от пандемичния период. Избраната методология включва анализ на литературни данни и наблюдение над динамиката на онлайн достъпна информация относно основния обект – университетското изучаване на дигиталната хуманитаристика. Събраните данни позволяват да се заключи, че процесът на създаване на програми в областта на дигиталната хуманитаристика, насочени към развиване на знания и умения за работа и живот в дигитална среда, протича по възходяща линия, без резки промени, като последователно и планомерно се попълват и обновяват академичните регистри.
Ключови думи: дигитална хуманитаристика; педагогика на дигиталната хуманитаристика; академични програми