Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
История
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
История
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Възприемането и осмислянето на художествен текст в начален етап на основната степен на образованието в контекста на използването на междупредметни връзки (през погледа на преподавателя)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-10-2024
в Uncategorized
A A

Десислава Кръстева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-5-8D

Резюме. Статията разглежда проблема за възприемането и осмислянето на художествен текст, като за целта са използвани междупредметни връзки. Нап­равен е кратък ретроспективен анализ, след това е акцентирано върху актуалността на проблема. Представена е методиката на изследването с проведената анкета между преподаватели от начален етап на основната степен на образование и са изведени изводи от двата компонента. Анкетирането протича изцяло онлайн. Базирано е на два критерия със съответни показатели към тях. Включва въпроси относно възприемането и осмислянето на художествен текст от учениците в начален етап, както и използването на междупредметни връзки от учителите – мнения за тяхната полезност, примери за прилагането им и постигането на мотивацията на учениците за учебен процес; както използваните стратегии за подобряване на уменията, затрудненията, които учениците срещат, така и съвместните дейности с родителите. Направени са съответните изводи.
Ключови думи: компетентностен подход, художествен текст, между­предметни връзки, анкетиране, активност на родителите

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРолята на дигиталната компетентност в училищното историческо образование Default ThumbnailУроци за университетското образование – какво е полезно да заимства от училищното? Default ThumbnailФормиране на компетентности чрез проблемно базирано обучение Default ThumbnailИзследване на потенциала на аудиокнигите за изграждане на ключови компетентности в чуждоезиковото преподаване и обучение по английски език
Етикети: активност на родителитеанкетиранекомпетентностен подходмеждупредметни връзкихудожествен текст

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Върху възможностите на поезията, превърнала се в музика. Опити с автори, част от програмата за задължителна и за профилирана подготовка

Следваща статия

Неюбилейно за юбилея на Румяна Дамянова

Следваща статия

Неюбилейно за юбилея на Румяна Дамянова

Диалектът като писмен текст, или за една текстова феноменология на българските диалекти

Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2024, година LXVI

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 1/2025, година XXXIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2024 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 5/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 4/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 3/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 2/2024, година XXXII
  • Сп. „История“, книжка 1/2024, година XXXII
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНО СПИСАНИЕ „ИСТОРИЯ“
  • Сп. „История“, книжка 6/2023, година XXXI
  • Сп. „История“, книжка 5/2023, година XXXI
  • Сп. „История“, книжка 4/2023, година XXXI
  • Сп. „История“, книжка 3/2023, година XXXI
  • Сп. „История“, книжка 2/2023, година XXXI
  • Сп. „История“, книжка 1/2023, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. История, година xxx, 2022 г.
  • Българите в ГУЛАГ: случаите на политическите емигранти Недю Саков и Петър Маринов
  • Сп. „История“, книжка 6/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 5/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 4/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 3/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 2/2022, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Цели и обхват
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"