(Интерактивен урок с междупредметна връзка Български език и Математика, V клас)
Ива Шейнова, Костадинка Христова
Профилирана гимназия „Константин Фотинов“ – Самоков
Резюме. Днешният ученик, благодарение на интернет, има неограничен достъп практически до цялото човешко знание, до най-различна информация. Една от найважните задачи на образованието днес е да помогне на младите хора да изградят умения за ориентация в информационния поток. Методическото обновление на преподаването е едно от най-големите предизвикателства пред съвременната образователна система. За да е в крак с динамиката на днешния живот, обучението трябва да излезе от досегашните си модели, които залагат на еманципирането на отделните учебни дисциплини, и да подчертае синергетичното взаимодействие между тях. В статията се предлага модел на урок, основан на междупредметните връзки, като се съчетават две учебни дисциплини – български език и математика. Много често тези два предмета се мислят като взаимноизключващи се, без каквито и да е допирни точки. Ние смятаме, че в полето на знанието няма разделителни линии. Онова, което някои виждат като граница, за нас е връзка. Ако се погледне така на различните науки, то става ясно, че те взаимно се допълват, а когато това се използва в обучението, тогава може да се получи нестандартен, интересен и забавен урок.
Ключови думи: интерактивни методи; междупредметни връзки; български език; математика
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия