ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА
Отклонения в усвояването на ударението от студенти медици от славянски страни и подходи за тяхното преодоляване
Доц. д-р Теодора Вълова
Медицински университет – Плевен
https://doi.org/10.53656/for21.50otkl
Резюме. Статията представя изследване на недостатъците и нарушенията при поставянето на ударението, допускани при четенето на глас от чуждестранни студенти, носители на други славянски езици…
МЕТОДИКА
Эффективные средства и методы онлайн-обучения русскому языку как иностранному: по материалам анкетирования преподавателей
Доц. Ольга Васильевна Анциферова,
проф. Леонид Викторович Московкин
Санкт-Петербургский государственный университет (Россия)
https://doi.org/10.53656/for21.51effe
Резюме. В настоящей работе представлены данные об эффективных средствах и методах онлайн-обучения, полученные в ходе анкетирования 72 преподавателей русского языка как иностранного, работающих в разных вузах Санкт-Петербурга…
Нагласи на обучаваните към използването на технологии в езиковото обучение
Д-р Георги Джумайов
Езикова гимназия „Пловдив“
https://doi.org/10.53656/for21.53nagl
Резюме. Настоящото проучване има за цел да изследва нагласите към използването на технологии при изучаването на (чужд) език…
Изследване на приложението на инструменти за електронно обучение в български и чуждестранни университети
Д-р Петър Тодоров
Стопанска академия „Д. А. Ценов“ – Свищов
https://doi.org/10.53656/for21.55izsl
Резюме. През последните две години пандемията, предизвикана от вируса COVID-19, постави на сериозно изпитание всички сфери на обществения живот не само в България, но и в международен мащаб…
ЕЗИК И КУЛТУРА
Кафе и кафенета в градските пространства на европа, ориента и България
Доц. д-р Цвета Тодорова
https://doi.org/10.53656/for21.56coff
Резюме. Текстът разказва за градския феномен и традициите на кафето и кафенето в Европа и България – една от множеството заемки на Европа от Ориента…
ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ
Peace linguistics: лингводидактический аспект
Проф. Валерий Ефремов
Российский государственный педагогический университет
им. А. И. Герцена – Санкт-Петербург (Россия)
Резюме. С опорой на концепции таких лингвистов и лингводидактов, как Д. Кристал, Г. де Матос, А. Кертис, П. Фридрих и др., в работе приводится краткий исторический экскурс и анализируются причины возникновения, предмет и задачи нового направления в языкознании…
IN MEMORIAM
В памет на Палмира Легурска
Проф. Мони Алмалех
Нов български университет
РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
Овакантяването на канона
Костова-Панайотова, М., 2021. По шевовете на литературата
(между Изтока и Запада – граници и идентичности).
Благоевград: ЮЗУ „Неофит Рилски“
Цветан Ракьовски
Югозападен университет „Неофит Рилски“
https://doi.org/10.53656/for21.58kano
ВИЖ ПОВЕЧЕ
Възрожденският учител Добри Войников и неговото дело
Георгиева-Тенева, О., 2020. Литературното образование
в гражданска перспектива (VIII – XII клас). София: НБУ.
Проф. Милена Йорданова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/for21.39tur
Когнитивен прочит на предикацията – за пунктуацията с разбиране
Георгиева, М., 2021. Метаезик и пунктуация.
София: УИ „Свети Климент Охридски“, 128 стр. ISBN 978-954-07-5093-4
Доц. Владислав Миланов
Софийски университет „Свети Климент Охридски“
Право, правопис и правоговор
Миланов, В. & Жилова, Т., 2021. Право, правопис и правоговор.
София: УИ „Свети Климент Охридски“. ISBN 978-954-07-5101-6, 222 с.
Маргарита Гергинова
Медицински университет – София
https://doi.org/10.53656/for21.512pra