Граматика и когниция
Проф. Мариана Георгиева
Институт за български език – БАН
https://doi.org/10.53656/for23.461gram
Резюме. В статията се представя когнитивната основа на диференцирането и дефинирането на имената в класове от думи…
Лингводидактологически симулации в часовете по чужд език
Проф. д-р Милена Йорданова, гл. ас. д-р Михал Павлов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/for23.621ling
Резюме. В настоящата статия обект на интерес са лингводидактологичните симулации в процеса на обучение по чужд език…
Категорията евиденциалност на българския глагол в обучението по български като чужд
Проф. д.ф.н. Красимира Алексова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/for23.622kate
Резюме. Основната цел на настоящата работа е да аргументира виждането, че в обучението по български език като чужд трябва да се включат не само индикативът и ренаративът, но и другите два косвени евиденциала – конклузивът и дубитативът…
(What) Should We Be Vigilant When Teaching Word Formation in English to Bulgarian English Philology Students?
Translating Linguistic Theories into Practical Solutions for ESP Materials Design: from Discourse Analysis to Teaching Political Discourse
Boryana Kostova
Varna Free University (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/for23.624tran
Abstract. Linguistics plays a key role in foreign language education both in relation to the teaching/learning process and to materials development…
Стихосбирката „Пролетен вятър“ от Никола Фурнаджиев – авангард и „родно“
Гл. ас. д-р Биляна Борисова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/for23.625stih
Резюме. Статията предлага вглеждане в сплита между европейските авангардномодернистични принципи на изображение и българската естетико-идеологическа представа за „родното“ от 20-те години на ХХ в., реализиран от Никола Фурнаджиев в стихосбирката „Пролетен вятър“ от 1925 г…
Ассоциативные представления о памяти в русской и китайской лингвокультурах
Ольга Барабаш, Ли Шутянь
Пензенский государственный университет – Пенза (Россия)
https://doi.org/10.53656/for23.641asso
Аннотация. В статье рассматриваются особенности концептуализации феномена памяти в русском и китайском языках. Путем сопоставления языковых репрезентаций памяти в двух культурах выявляются сходные и национально специфичные образы и коннотации…
Българистиката в Самара
Проф. д.н. Димитър Веселинов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“