Реалността в училищата изостава значително от развитието на технологиите. Оказва се, че 96 на сто от 15-годишните деца в над 30 развити страни по света имат достъп до съвременни технологии вкъщи, а 72 на сто използват компютър, таблет или друго дигитално устройство в класната стая.
Това показват данните в новия доклад „Учениците, компютрите и ученето. Да създадем връзката” на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. В него са анализирани данни от последното издание на международното изследване PISA през 2012 г. Тогава освен трите основни тематични области – четене, математика и природни науки, е проведено проучване на два допълнителни модула – за умения за решаване на проблеми и за използването на съвременни технологии от учители и ученици. Това е първото по рода си международно проучване на ИКТ в училище. В него са включени 31 страни или региони.
Четете повече в бр. бр. 38, 17 – 23 септември 2015 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg