Финансови стимули за училищата, които въвеждат иновации, се предвиждат от учебната 2019/2020 г.
Те ще бъдат под формата на грантове, за да може учителите да въвеждат успешни практики и да експериментират. Ако иновацията е успешна, след пет години тя може да се прилага и от други училища. Това обяви зам.-министърът на образованието Деница Сачева, която се включи в Майсторски клас за иновации в класната стая. Инициативата на „Световен образователен форум България“ и община Пловдив се проведе за четвърта година в Пловдив и събра 220 учители и директори от 50 населени места.
Към момента 294 училища у нас са със статут на иновативни, което е със 100 повече от миналата година. Рекордьор е столицата със 77, а на второ място се нарежда Пловдив, където те са 22. Много активни са и Варна и Бургас, очерта картината Сачева. Тя обаче подчерта, че иновациите се раждат не само в големите градове, а и в малки населени места. Най-често те са свързани с прилагане на технологиите, но има и пилотни практики за работа с родители или сътрудничество с културни и социални институции. Само 10% се случват в частни училища.
Четете повече в бр. 47, 22 – 28 ноември 2018 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg