В Центъра за учебно-тренировъчните фирми към МОН се работи върху създаването на кариерна пътека за всеки ученик от ранна възраст.
Това означава още от 14 – 15 години децата да влизат в учебна фирма, в която те измислят предмета на дейност, регистрират я в учебната Агенция по вписванията към Центъра за учебно-тренировъчните фирми (ЦУТФ) и започват да се развиват в различни отдели на отделни позиции. „Така младежите на практика пробват какво могат да правят и какво им харесва. Тоест започваме постепенно да въвеждаме този модел в по-ранна възраст в училище и да го разпростираме в горния курс на обучение“, обяснява пред БНР Ирина Добриянова – гл. експерт в ЦУТФ. Тя е категорична, че е късно да ориентираме младежите към определена професия в университетите или в горния курс на обучение. Затова в учебно-тренировъчните фирми децата усвояват общи социални умения, които са приложими във всяка сфера на живота, като умения за работа в екип, дисциплина и управление на времето.
Според нея е важно да се прави профил на уменията и образованието на децата съвместно с техните учители и родители, за да могат на тази база да бъдат насочвани към подходящите за тях професии. Заедно с придобиването на общите социални умения в училище ще се улесни значително тяхната адаптация към живота. За целта бизнесът трябва да влезе в училище от най-ранна възраст, независимо дали ще е чрез срещи с учениците, час по бизнес, преподаване, или различни форми на консултации в извънкласните форми на обучение.
Четете повече в бр. 1, 4 – 9 януари 2019 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg