Четири съвета на министрите на ЕС – по образованието, младежта, културата, и спорта, се проведоха в Брюксел
Антоанета
НАЙДЕНОВА
Равнопоставеността и приобщаването на основното и средното образование, смесеното (виртуално и присъствено) образование и обучение, обучението през целия живот и новата стратегия за висшето образование в Европа бяха във фокуса на заседание на Съвета по образование с министрите на държавите членки.
„Смесеното обучение предоставя гъвкав подход, чрез който да дадем възможност на всички ученици да успеят в образованието си. То е пример за това как можем да подобрим и да насърчим използването на цифровите технологии в образованието – заяви българският еврокомисар Мария Габриел. – За да могат всички да се възползват от предимствата на цифровите технологии в образованието, е необходимо да подобрим компетентностите на преподавателите и учащите се, свързаността и инфраструктурата и да подпомогнем развитието на ефективна екосистема за цифрово образование. За това ще спомогнат новият План за действие в областта на цифровото образование, програма „Еразъм+“ и инициативата ми за изграждане на приобщаващо европейско образователно пространство до 2025 г.“
Тази седмица българският еврокомисар участва в четири съвета на министрите на ЕС – по образованието, младежта, културата и спорта.
В центъра на дискусията на Съвета на министрите на младежта е Стратегията на ЕС за младежта (2022 – 2024 г.), насърчаване участието на младите хора в политическите процеси, диалогът по въпросите на младежта и Европейската година на младежта 2022 г. От българска страна в това заседание, както и в това на Съвета на министрите на спорта, участва министърът на младежта и спорта Андрей Кузманов.
На Съвета на министрите на младежта бяха обсъдени гражданските пространства за младите хора. По време на своето изказване министър Андрей Кузманов акцентира върху ролята на държавата по отношение развитието на младежките центрове в България.
„В България съществуват голям брой младежки центрове – общински, младежки организации и четири центъра по програма „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“. По същата програма е осигурено и финансиране за нови четири центъра. Те покриват високи стандарти за младежка работа, предоставят комплексни услуги за младите хора, в това число и тези от уязвимите групи. Същевременно в Плана за възстановяване и устойчивост е предвидено изграждането на над 50 центъра за личностно развитие на ученици и младежи в подкрепа на устойчивото възстановяване на общините. Министерството на младежта и спорта работи по разработването на минимални стандарти за качество при предоставяне на младежки услуги в България, гарантиращи еднаквост и критерии за контрол и оценка на качеството на услугите“, каза министър Кузманов.
Спортният министър на България отбеляза ролята на социалните мрежи и тяхното въздействие върху младежките граждански пространства. Той предложи въздействието на социалните мрежи да бъде измервано чрез социологическо проучване, базирано на конкретни индикатори.
Основните теми на Съвета на министрите на културата, бяха инициативата „Нов европейски Баухаус“, финансовите инструменти и механизми за опазване на културното наследство и планът за действие в подкрепа на възстановяването на творческия сектор от кризата.
В центъра на дискусията на министрите на спорта на ЕС са европейският спортен модел, подпомагането на двойната кариера на спортистите и работната програма в сферата на спорта на предстоящото Френско председателство на Съвета на ЕС.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg