Близо 80 000 ученици развиват различни дигитални умения в клубове по интереси в цялата страна. 7000 такива клуба са сформирани в училищата през последните 4 години по проект „Образование за утрешния ден“, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 – 2020 г., съобщават от МОН.
Клубовете по интереси са два вида. Първият е за допълнителни занимания по ключови дигитални умения – базови и за напреднали, в които се включиха ученици от I до XII клас. Те усвояваха умения в пет области – грамотност за данни и информация, създаване на дигитално съдържание, комуникация и сътрудничество, решаване на проблеми и информационна сигурност. Първите такива клубове са сформирани на 1 декември 2019 г. Оттогава през тях са преминали 67 534 ученици. Анализът показва, че всяка година се повишава нивото на дигиталните умения на учениците, посещаващи клубовете.
Вторият вид клубове по интереси е за по-специализирани умения – за компютърно моделиране и кодиране, предназначени за ученици от V до XII клас. Първите такива клубове са формирани на 2 декември 2022 г. след като учителите преминаха обучение по програмиране/кодиране, киберсигурност и защита на интелектуална собственост. В тях се включиха 5265 ученици, разпределени в 363 групи.
Всеки ученик, успешно завършил заниманията по интереси, получи удостоверение за преминато обучение, което се издаде от електронната система за управление на проекта, подписано от директора на училището.
Поради огромния интерес към дейностите в клубовете с разрешение на Управляващия орган на Програмата, допълнителните занимания по ключови дигитални умения продължават да функционират до 15 декември 2023 г., като се посещават от близо 6000 ученици.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg