Как българските университети да привличат повече студенти от чужбина, включително от държави извън Европа, е темата на организираното от Министерството на образованието и науката двудневно обучение „Глобални хоризонти“ – стратегии за привличане на чуждестранни студенти в българските университети“. В него участваха близо 100 представители на висши училища от цялата страна, съобщава пресцентърът на МОН.
Лектор е Панайотис Каколирис – водещ международен експерт по стратегическо планиране и дигитален маркетинг,
преподавател в редица гръцки университети и създател на теорията „Интелигентните отношения“ за цифровата трансформация на комуникацията с помощта на изкуствения интелект.
„Настъпват промени в парадигмата на световното образование. То става отворено и еднакво достъпно за почти всички млади хора в света. В този смисъл, нашите образователни институции се състезават с целия останал свят. Те са гледани и избирани от младите хора наравно с хиляди други университети“, посочва служебният зам.-министър на образованието и науката Наталия Митева, която откри обучението.
На него са оповестени данни, според които през следващата 2025 г. се очаква в света да има 250 млн. студенти. Само преди десетилетие – през 2015 г., техният брой е бил 200 млн. На фона на световната тенденция за увеличаване броя на студентите в Европа те намаляват по демографски причини. Затова
европейските университети се стремят да привличат студенти от цял свят с най-различни способи.
Сред тях е силното онлайн присъствие на университетите, включително чрез различните социални мрежи.
Лекторът Панайотис Каколирис, който е част от екипа, представил иновативния комуникационен подход intellemo, съчетаващ интелигентност с емоционалност, запозна представителите на българските висши училища с различните подходи да бъдат по-разпознаваеми в онлайн пространството. Това включва присъствие в социалните мрежи, като съдържанието в различните платформи е подбрано така, че да стига най-успешно до целевата аудитория.
След първия ден, в който обучението е основно теоретично, представителите на висшите училища работят в групи по практически задачи и сформират консорциуми между различни университети с общи цели. Те представят своя опит и предизвикателствата, пред които се изправят при привличането на чуждестранни студенти.
Очертават и много предимства на нашата страна. Сред тях са сигурната и гостоприемна среда, възможностите, които дават висшите училища за развитие и изследвания, приятният климат и начинът на живот в България и др. Посочени са и успешни примери, като този на Националната музикална академия, където се обучават близо 800 чуждестранни студенти, от които 300 са от Китай.
След обучението всеки от университетите ще получи и наръчник с полезна информация и конкретни съвети за привличане на чуждестранни студенти.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg