СВЪРЗАНОСТ ФОРМАЛНО – НЕФОРМАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ
За перспективите и предизвикателствата пред „приобщаването“ на неформалното образование в лоното на образователните системи
Проф. д-р Силвия Николаева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.01
Резюме. В статията през призмата на метаанализа на водещи актуални изследвания, политики и практики, се формулира и аргументира авторовата позиция по отношение на стратегическите перспективи и предизвикателства пред свързаността между формалното и неформалното образование…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
Гражданско образование и активност на студентите – между формалното и неформалното (във и извън аудитория) – педагогически паралели и проекции
Доц. д-р Владислав Господинов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.02
Резюме. Статията има за цел да представи резултати от изследване със студенти, посветено на връзките и зависимостите между формалното и неформалното образование…
виж пвоече
Oбразованието като индивидуален проект
Доц. д-р Силвия Върбанова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.03
Резюме. Статията разглежда особеностите на нагласите и очакванията на ученици и родители за влиянието на различни извънкласни и извънучилищни дейности върху индивидуалното образователно развитие в периода на училищното обучение…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
Проучване потребностите на студенти педагози от подготовка за реализиране на свързаността „формално – неформално образование“
Доц. д-р Светлана Ангелова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“ – Филиал Враца
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.04
Резюме. Статията представя проучване потребностите на студенти педагози от подготовка за реализиране на свързаността „формално – неформално образование“ в отговор на актуалните предизвикателства към образованието у нас…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
Изследване на взаимодействието между формалното и неформалното здравно образование
Доц. д-р Вержиния Боянова
Гл. ас. д-р Константин Теодосиев
Гл. ас. д-р Берджухи Йорданова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.05
Резюме. Статията представя резултатите от проведено анкетно изследване на личностните нагласи към взаимодействието между формалните и неформалните подходи и практики за комплексно здравно (вкл. екологично и физическо) образование…
Законодателни, организационни и управленски основи на свързаността между формалното и неформалното образование в България
Гл. ас. д-р Атанас Генчев
Мария Найденова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.06
Резюме. В статията се прави теоретичен анализ на нормативната уредба в страната по отношение на възможностите, регулациите и условията за осъществяване на интегрирани (извънкласни или извънучилищни) дейности, съчетаващи формално и неформално образование…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
Иновациите във висшето образование и ролята на регионалните университети
Акад. Христо Белоев
Русенски университет „Ангел Кънчев“
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.08
Резюме. Разбирането за иновации и тяхното дефиниране се разглежда в научната литература още от средата на миналия век и в зависимост от сферата на интерпретация търпи различни трактовки, които често са твърде размити или неясни…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
Дидактически инструментариум на учителите по предприемачес-
тво в професионалното образование и обучение
Проф. д.н. Цветан Давидков
Доц. д-р Силвия Цветанска
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.07
Резюме. В статията са представени са резултати от емпирично изследване сред учители, които преподават предприемачество в професионални гимназии, за прилаганите от тях методи и форми на обучение…
виж повече
ЧУЖДЕСТРАННИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
Formation of Professional Competence of Assistant Teacher of Inclusive Education in Secondary Education Institutions
Prof. Dr. Vladyslava Liubarets, Prof. Dr. Nataliia Bakhmat,
Prof. Dr. Olena Matviienko, Oksana Tsykhmeistruk, Inna Feltsan
Dragomanov National Pedagogical University (Ukraine)
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.09
Abstract. The research is devoted to the theoretical and experimental study of forming the professional competence of a would-be teacher assistant of inclusive education through pedagogic modeling…