Vision of Digital Competences of Primary School Students and Teachers in Bulgaria in Educational Documentation of the Subject “Computer Modelling”
Dr. Lyubka Aleksieva, Assoc. Prof.,
Dr. Veronica Racheva, Assist. Prof.
Sofia University “St. Kliment Ohridski” (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2024-3s.01
Abstract. This paper is the first part of a larger study on the vision of digital competences of primary school students and teachers in Bulgaria in the educational documentation…
Analysis of the Digital Competencies of Physics Teachers in Bulgaria According to the Digcompedu Framework
Dr. Ivelina Kotseva, Assist. Prof.,
Dr. Maya Gaydarova, Assoc. Prof.
Sofia University “St. Kliment Ohridski’’ (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2024-3s.02
Abstract. This article is a review of the reports delivered by Bulgarian physics teachers on the National Conference on Physics Education in the period 2007 – 2023 in the context of their digital competencies’ development…
Дигиталната компетентност и обучението по природни науки в българското средно училище: анализ на нормативни документи
Доц. д-р Надежда Райчева,
доц. д-р Милена Кирова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-3s.03
Резюме. Дигиталната компетентност е изведена като ключова в европейската образователна политика. В българската образователна система е предвидено тя да се развива както пряко чрез учебни предмети, насочени специално към нея, така и косвено чрез обучението по всички останали учебни предмети. Настоящото изследване е посветено на проучване на присъствието на елементи, свързани с развитие на дигиталната компетентност в нормативните документи, определящи съдържанието на обучението по природни науки…
Относно дигитализацията и училищната география
оц. д-р Мая Василева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-3s.04
Резюме. Всеобхватната дигитализация в училищен контекст не просто предполага нов начин на преподаване и учене, тя се проектира в учебното съдържание и в урока…
Ролята на дигиталната компетентност в училищното историческо образование
л. ас. д-р Катя Мишева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-3s.05
Резюме. В публикацията се представя анализ на мястото и ролята на дигиталните компетентности, заложени в училищната документация и учебното съдържание по история и цивилизации…
Дигиталната компетентност в учебниците по чужд език: сравнителен анализ на учебни системи по английски, немски и испански език
Д-р Ирена Димова,
д-р Пламен Цветков, д-р Михал Павлов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-3s.06
Резюме. Настоящата статия има за цел да разгледа и установи приложението на информационните и комуникационните технологии в съвременните учебни системи по чужд език в България…
Лидерството в контекста на дигитализацията на образованието – през призмата на държавните документи и научните изследвания
Проф. д.н. Вася Делибалтова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-3s.07
Резюме. Проблемното поле, в което е ориентирана настоящата статия, е отграничено, от една страна, от дигитализацията в образованието като необходимост и полза и от друга страна, лидерството като роля и функция…
Дигиталното учене и неговият дизайн в контекста на масова дигитализация
Ралица Тарева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-3s.08
Резюме. Масовата дигитализация и високотехнологичните разработки трансформираха образователната среда и промениха начините, по които хората учат…