НЕФОРМАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ И УСТОЙЧИВОСТ
Кризи и резилианс в образованието. За ползите и поуките от една пандемия
Проф. д-р Силвия Николаева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-9.01
Резюме. Статията представя резултатите и изводите от проведено смесено изследване на стратегиите и практиките за резилианс в образованието в условията на кризисни ситуации…
Трансгресивно-синергично кариерно развитие в „неформално образование“ в университета
Проф. д.п.н Яна Рашева-Мерджанова,
проф. д.п.н. Моника Богданова,
доц. д-р Илиана Петкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-9.02
Резюме. Трансгресивната идея и подход са вече припозната парадигма и в естествените, и в социалните науки…
Дигитално учене и неформално образование в свързаността си за изграждане на приобщаваща учебна среда
Доц. д-р Светлана Ангелова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“ – Филиал Враца
https://doi.org/10.53656/ped2022-9.03
Резюме. Статията представя теоретичен анализ на изграждането на приобщаваща учебна среда в полето на подкрепата на личностното развитие на ученика в средното училище…
Cоциално-педагогически виждания на студентите от специалност „Социални дейности“ в Софийския университет „Св. Климент Охридски“
Гл. ас. д-р Атанас Генчев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-9.04
Резюме. Настоящата статия прави кратък литературен обзор на социалната работа по проект като метод и връзката на социалната работа, формалното и неформалното образование в социално-педагогическите проекти…
Развитие на професионалните умения на бъдещите педагози чрез дейности в студентския клуб „Мисия учител“
Гл. ас. д-р Златина Димитрова
Бургаски свободен университет
https://doi.org/10.53656/ped2022-9.05
Резюме. Изследвания на редица водещи учени показват, че извънаудиторната заетост на студентите е най-силната страна на съвременното висше образование…
Дигитални алтернативи за обогатяване на неформалните образователни дейности за деца и младежи чрез създаване на интерактивна онлайн платформа
Васил Ставрев
„Oнсайтс груп“ ЕООД
Йордан Дянков
Община Варна
https://doi.org/10.53656/ped2022-9.06
Резюме. В доклада се търсят ползите и възможните решения на проблемите, породени от глобалната епидемична криза, чрез онлайн инструмент, разработен с цел предоставяне на качествена програма за членовете на Организацията на българските скаути.
ЕЛЕКТРОННО ОБУЧЕНИЕ
Опитът в електронното обучение на студенти и преподаватели като фактор за формиране на отношения и нагласи към неговите възможности и ограничения (уроци от пандемията COVID-19)
роф. д-р Румяна Пейчева-Форсайт,
доц. д-р Любка Алексиева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-9.07
Резюме. Наложилото се поради пандемията от COVID-19 преминаване към извънредно онлайн дистанционно обучение създаде огромни предизвикателства към повечето от преподавателите и студентите във висшите училища в целия свят…
Университетската дигитална хуманитаристика след 2020 година. Наблюдения и предварителни изводи
Проф. д-р Ренета Божанкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-9.08
Резюме. Изследването представя различни аспекти от развитието на университетските програми и курсове по дигитална хуманитаристика с фокус върху опита от пандемичния период…
Електронно дистанционно обучение на студенти по специална педагогика по дисциплини с практическа насоченост (брайл и ориентиране и мобилност)
Проф. д.п.н. Мира Цветкова-Арсова
Гл. ас. д-р Маргарита Томова
Софийски университет „Свети Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-9.09
Резюме. Настоящото изследване представя резултатите от анкетно проучване сред студенти в бакалавърска степен по специална педагогика в редовно и задочно обучение, преминали изцяло в електронна и дистанционна форма обучението си, по две силно практически учебни дисциплини – брайл и ориентиране и мобилност, изучаващи се като задължителни в V и VII семестър…