МЕТОДИКА И ОПИТ
Evaluation of Practice-integrated Dual Study Models in Bulgaria and Romania and Implications for Cross-border European Cooperation between Universities and Business
Evgenia Mahler
University of Applied Science Wismar (Germany)
https://doi.org/10.53656/voc21.21eval
Abstract. The paper addresses the country-specific pilot implementation of dual higher education programmes from the engineering domain in Bulgaria and Romania…
Педагогическо умение за достъпно преподаване в професионална гимназия
Инж. Снежина Цветанова
ПГЯЕ „Игор В. Курчатов“ – Козлодуй
https://doi.org/10.53656/voc21.22umeni
Резюме. Статията разглежда същността и качествата на учителя, в частност учителя, преподаващ предмети от професионалната подготовка…
Урок за отраслова професионална подготовка по сградостроителство. Покривни линии
Инж. Елена Бекова
Професионална техническа гимназия „Васил Левски“ – Видин
https://doi.org/10.53656/voc21.23urok
Резюме. В настоящия текст авторът представя разработен урок за отраслова професионална подготовка по сградостроителство на тема „Покривни линии“…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
Развитие на дигитална грамотност в обучението по технологии и пред-приемачество в VIII клас
Маргарита Таушанова
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград
https://doi.org/10.53656/voc21.24digi
Резюме. В статията се акцентира върху дигиталните компетентности, дигиталната грамотност и дигиталните умения, които се развиват в процеса на обучение по технологии и предприемачество в VIII клас…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
Предпочитан начин на управление и комуникационни характеристики на роботите асистенти в зависимост от индивидуалните нужди на потребителите
1)Доц. д-р Маргарита Бакрачева, 2)доц. д-р Найден Шиваров
1) Софийски университет „Св. Климент Охридски“
2) Институт по информационни и комуникационни технологии – БАН
https://doi.org/10.53656/voc21.25comm
Резюме. Статията представя резултатите от проект, насочен към ползването на роботи асистенти в перспективата на повишаване качеството на живот в условията на застаряване на населението в Европа и увеличаване на процента лица със затруднения…
СТЪПКИ КЪМ УСПЕХА
Напред към следващата мисия
Милена Маринова-Димитрова
Средно училище „Бачо Киро“ – Павликени
https://doi.org/10.53656/voc21.26misia
Резюме. Днес най-голямото предизвикателство пред образователната система е начинът, по който учим…
виж повече
Образователни и културни политики в периода от 2012 до 2020 г. спрямо внедряването на интеркултурни образователни програми за етно-
графски и исторически музей
Елена Витанова
СУ „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/voc21.27kult
Резюме. Музейното образование, което създава условия хората да разбират по-добре своята собствена култура и други култури и да формират умения за ефективно междукултурно взаимодействие, се основава на признаване и приемане на различията и на развиване на съпричастност, толерантност и уважение, същевременно съдействайки за опазване на културните ценности…
ПИСМА ДО РЕДАКТОРА
Стремим се да ориентираме работата си към бъдещето
Минка Господинова
Финансово-стопанска гимназия „Васил Левски“ – Добрич
https://doi.org/10.53656/voc21.28stre
ВИЖ ПОВЕЧЕ
УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ
В настоящия брой представяме:
Професионална гимназия по механоелектротехника „Ген. Иван Бъчваров“ – Севлиево
www.pgmet.com
Формиране, функциониране и развитие на историческите понятия в учебния процес по история
Павлина Иванова
ПГМЕТ „Ген. Иван Бъчваров“ – Севлиево
https://doi.org/10.53656/voc21.29isto
Резюме. Статията разглежда съвременната историческа епоха – от Първата световна война до днес, и свързаните с нея понятия и дискусии…
ВИЖ ПОВЕЧЕ
„Обърната класна стая“ – урок по география и икономика с иновативни елементи
Ивелина Колева
ПГМЕТ „Ген. Иван Бъчваров“ – Севлиево
https://doi.org/10.53656/voc21.210flip
Резюме. Статията разглежда възможностите, които методът „Обърната класна стая“ (Flipped Clarssroom) предлага на учениците и учителите в час по география и икономика…
Програмираното обучение за активизиране на познавателната активност на учениците при изучаване на електротехническо чертане в X клас
Дияна Николова
ПГМЕТ „Ген. Иван Бъчваров“ – Севлиево
https://doi.org/10.53656/voc21.211prog
Резюме. В тази статия се разглежда готовността на учениците да активизират познавателната си активност при изучаване на електротехническо чертане, използвайки програмирани уроци за усвояване на нови знания и умения за работа с програмен продукт CADdy++ Еlectrical…