Обучението по физическо възпитание и спорт за втори клас в Република България и Кралство Норвегия
Виктория Ковчазова, Теодора Симеонова
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“ (България)
https://doi.org/10.53656/voc24-1-02
Резюме. Физическото възпитание е процес, който обхваща два компонента: образователен и възпитателен…
Key Performance Indicators – Part 2 – Is It Really Possible for School Directors Know How well Their School is Performing
Phil Budgell
Sheffield, UK
https://doi.org/10.53656/voc24-1-06
Abstract. In this article, the author continues the argument, that he has previously put forward (Budgell 2023), for an open and transparent use of data that already exists but is not collected, collated and analysed appropriately within the education system in Bulgaria. Currently, School Directors have at their disposal…
За връзката между средното и висшето образование по специалност „Съдебна администрация“ в Република България
Дарина Димитрова, Диана Димитрова
Икономически университет – Варна
https://doi.org/10.53656/voc24-1-04
Резюме. Съдебната администрация обслужва и подпомага органите на съдебната власт, като ролята ѝ в осъществяването на тази специфична проявна форма на държавната власт е много голяма…
Работа с информационни източници – ключово обучение на докторанти, свързано с научното познание и етика
Д-р Петя Георгиева
Аграрен университет – Пловдив (България)
https://doi.org/10.53656/voc24-1-05
Резюме. Настоящата статия представя един от ключовите модули в обучението на докторанти в Аграрния университет – Пловдив, като стратегически модел за правилно използване на информационни ресурси и спазване на етиката в научната комуникация в текст…
Обзор на литературата по проблемите на педагогическото приложение на българските народни игри
Емилия Витанова
Национална спортна академия „Васил Левски“ (България)
https://doi.org/10.53656/voc24-1-03
Резюме. Опазването на културата и традициите е от особено значение за оформянето на българската идентичност и издига националното самосъзнание…
Физическата активност като ценност при студентите бъдещи педагози от Софийския университет „Св. Климент Охридски“
Илиана Петкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)
https://doi.org/10.53656/voc24-1-01
Резюме. Ценностите и ценностните ориентации са обект на редица изследвания. В статията са представени резултатите от емпирично изследване, проведено през 2020 – 2021 г. сред 154-те студенти от педагогическите специалности на Софийския университет „Св. Климент Охридски“…