НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
По някои въпроси за академичната глобализация и синергията в научните изследвания
доц. д-р Галина Йолова
Икономически университет – Варна
https://doi.org/10.53656/str2022-3-1-glo
Резюме. В статията се изследват проблемите, свързани с академичното образование и научни изследвания в контекста на четвъртата индустриална революция и новата обществена реалност…
Образованието като ключов фактор за намаляване на бедността
Д-р Ралица Велева
Университет за национално и световно стопанство
https://doi.org/10.53656/str2022-3-2-edu
Резюме. В настоящата статия се представя анализ на комплексни показатели, които се наблюдават от националната и европейската статистика, имащи отношение по темата за връзката между бедността и степента на образованост на населението…
Преподаване на ключови термини по гражданско образование
на базата на предходен опит и езикови интуиции на учениците
Елена Т. Цветкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/str2022-3-3-tea
Резюме. Изследването е свързано с преподаването на ключови понятия по гражданско образование…
РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
Публичното разбиране на науката в мрежовия свят
Д-р Светломир Здравков,
д-р Мартин Й. Иванов,
д-р Петя Климентова
Институт по философия и социология – Българска академия на науките
https://doi.org/10.53656/str2022-3-4-pub
Резюме. Посредничеството на интернет играе все по-важна роля за информирането на публиките за научните новини…
Взаимоотношения между очакванията за треньорска ефективност, емоционална интелигентност и лидерски стилове при треньори по футбол в България
Татяна Янчева, Ганчо Проданов
Национална спортна академия „Васил Левски“ – София
https://doi.org/10.53656/str2022-3-5-cor
Резюме. Увереността на треньорите в собствените способности, уменията им за разпознаване и контрол на емоциите, както и изборът на поведение според редица автори влияят върху тяхната реализация и постигнатите спортни резултати…
ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
Образование за устойчиво развитие – практико-приложни аспекти
Гл. ас. д-р Златка Ваклева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
Проф. д-р Тоня Георгиева
Аграрен университет – Пловдив
https://doi.org/10.53656/str2022-3-6-sus
Резюме. Образованието за устойчиво развитие (ОУР) е приоритетно в училищната практика. То е инструмент за постигане на устойчивост и има за цел да подготви младите хора за балансиран, хармоничен и устойчив свят за настоящите и бъдещите поколения…
Политики в образованието по туризъм, компетенции и стимули за развитие
Доц. д-р инж. Минчо Полименов
Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/str2022-3-7-tou
Резюме. Статията се стреми да насочи вниманието на държавните институции, училищата, университетите и туристическия бизнес така да обвържат образователните политики, че младите хора да са мотивирани в професията, която си изберат, и тя да им гарантира работно място в туризма…