Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
История
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
История
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Gamification in Language Teaching at The University Level: Learner Profiles and Attitudes

в Uncategorized

Dr. Denitza A. Charkova, Assist. Prof.
University of Plovdiv “Paisii Hilendarskiˮ (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for22.307gami

Abstract. In instructional settings, the term gamification refers to the use of game-based elements to increase learner motivation and involvement. This study aimed to get insight into how adult learners of English perceive gamified activities incorporated into their English language course, and whether player types as defined by Bartle (1996) – explorers, achievers, socializers, and killers – affect student attitudes to specific gamification elements (rules, time limit, challenges, leaderboard, awards, bonuses, and badges). The results showed a high level of student support (97%) for gamified language instruction. A significant difference was observed between player types regarding their attitudes to certain gamification elements and player types. Challenges were highly rated by the explorers (p = 0.006); leaderboards by the killers (p = 0.049), and time limit by the achievers (p = 0.009). The conclusion is that player types and preferences should be surveyed and considered when designing gamified learning activities.
Keywords: gamification; gamification elements; player types; English language teaching; learner attitudes

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

The Benefits of Lexical Approach in Quizlet-Based Vocabulary Learning

Следваща статия

Культурная информация в романе А. С. Пушкина «Eвгений Oнегин»: стратегии и способы ретрансляции в португальских переводах

Следваща статия

Культурная информация в романе А. С. Пушкина «Eвгений Oнегин»: стратегии и способы ретрансляции в португальских переводах

Към историята на една дума, въведена от Христо Ботев

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 4/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 3/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 2/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 1/2022, година XXX
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2021 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 5/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 4/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 3/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 2/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 1/2021, година XXIX
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2020 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 5/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 4/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 3/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 2/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 1/2020, година XXVIII
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2019 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2019, година XXVII
  • Сп. „История“, книжка 5/2019, година XXVII
  • Сп. „История“, книжка 4/2019, година XXVII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG