Росица Георгиева
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград
https://doi.org/10.53656/math2023-3-3-gam
Резюме. Настоящата статия представлява естествено продължение на статия, публикувана в предишен брой на списание „Математика и информатика“, в която е представена терминологията, свързана с игрово базираното обучение, ролята на задачите за усвояване на учебното съдържание, както и някои примерни задачи и тяхната методическа реализация, предназначени за целите на непрофилираното обучение по програмиране на ученици в гимназиален етап чрез създаване на игри с помощта на turtle графика на Python. Тя следва структурата на първата част и е фокусирана върху примерни задачи, реализирани с езика за програмиране Python, библиотека Pygame и средата за програмиране Mu. Примерните задачи са подкрепени с методически указания. Дадени са и насоки за използването им в обучението. В заключението се дискутират възможностите за игрово базирано обучение по програмиране в профилирани и непрофилирани гимназии с помощта на библиотека Pygame на Python.
Ключови думи: програмиране; език за програмиране Python; библиотека Pygame; среда за програмиране Mu