Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
История
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
История
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Informal Educators as a Subjects of Pedagogical Interaction in Pedagogy of Informal Education

в Uncategorized

Dr. Tanya Zhelyazkova-Teya
Institute of Informal Innovations (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/voc23-121info

Abstract. The article presents the characteristics of informal educators as subjects of pedagogical interaction in Pedagogy of informal education, created by the author in 2020 as a new self-contained branch of pedagogy. Against the background of the new global and European goals until 2030, the prehistory of the PIE and the characteristics of informal education as a complex three-component category with integral meaning are presented. The features of informal educators as drivers of PIE are revealed. A relatively complete list of informal educators is compiled and their typology is shown according to two criteria. They are described through the six substantial questions of being. The personal qualities of the person who wishes to take on the role of an informal educator are specified: knowledge, skills and competences, psychological characteristics and attitudes. Examples are given of how each person can become an informal educator of himself or someone else, and how through informal education a hobby can become a profession.
Keywords: educational triad; educational pyramid; formal education; non-formal education; informal education; Pedagogy of Informal Education; informal educators; Homo creabilis.

Отвори пълния текст

СподелянеTweet
Предишна статия

Not So Much an Axiomatic System, More a Taxonomy of Educational Objectives

Следваща статия

Ранно кариерно ориентиране – тенденция и/или успех

Следваща статия

Ранно кариерно ориентиране – тенденция и/или успех

Информационните и комуникационните технологии – съвременно средство за образование

Българският туризъм в условията на КОВИД-19 и след него

Последни публикации

  • Сп. „История“, книжка 2/2023, година XXXI
  • Сп. „История“, книжка 1/2023, година XXXI
  • Годишно съдържание на сп. История, година xxx, 2022 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 5/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 4/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 3/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 2/2022, година XXX
  • Сп. „История“, книжка 1/2022, година XXX
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2021 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 5/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 4/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 3/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 2/2021, година XXIX
  • Сп. „История“, книжка 1/2021, година XXIX
  • Годишно съдържание на сп. „История“, 2020 г.
  • Сп. „История“, книжка 6/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 5/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 4/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 3/2020, година XXVIII
  • Сп. „История“, книжка 2/2020, година XXVIII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Цели и обхват
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG