Вержиния Савова
1. ДГ „Щастливо детство“ – Монтана
https://doi.org/10.53656/voc22-11peda
„Щастието и просперитетът на едно дете зависят
от пълноценното и планомерно взаимодействие
на родителите с образователната институция.“
Резюме. В статията се разглежда педагогическото взаимодействие родители – деца – учители като основа за пълноценното развитие на детската личност в предучилищна възраст. Ключът за успешното сътрудничество между детската градина и семейството е позитивизмът във взаимоотношенията учител – дете – родител. Екипната работа се явява ключ към успешното партньорство, за да може детето да се превърне в отговорна личност, стремяща се към интелектуално, емоционално и социално развитие. В този контекст се акцентира върху използване на допълнителни форми на педагогическо взаимодействие, иновативни форми и методи, съвместна работа учител – родител. Педагозите използват идеите, знанията и професионалния си опит и по този начин постигат успешно сътрудничество и ефективност в общуването и съвместната работа с родителите. Включването на родителите в дейностите на детската група стимулира децата да бъдат по-уверени и да развият творческия си потенциал.
Ключови думи: педагогическо взаимодействие; родители; детска градина; сътрудничество