Станислава Йорданова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“,
ЧОУ „Цар Симеон Велики“ – Иваняне, София
https://doi.org/10.53656/nat2024-1-2.06
Резюме. В статията е аргументиран изборът на проектно базирания подход като основен метод за повишаване на интереса към учебните предмети човекът и природата, физика и астрономия, информационни технологии, български език чрез поставянето на учениците в центъра на учебния процес. Представена е успешна практика, използвана в обучението на ученици в прогимназиален етап, в която те се превръщат в главни действащи лица. STEAM проектно базираното обучение се явява като полезен инструмент за постигане на добри резултати в съвременните нужди на обществото, както и за развиване на научна грамотност у учащите. Проектът, разгледан в настоящата статия, акцентира върху теми, заложени в учебната програма по физика и астрономия VII клас, човекът и природата VI клас, технологии и предприемачество VII клас и информационна технология VI клас. Той включва етапите генериране на идеи, планиране, изпълнение, обсъждане на резултати. Статията има методически и практико-приложен характер и може да бъде адаптирана за конкретни ситуации и да послужи на други учители като основа за разработване на STEAM проекти, базирани на проблеми от различно естество.
Ключови думи: проектно базирано обучение, STEAM подход, научна грамотност, ученикоцентрирано обучение, процес на обучение по човекът и природата и физика и астрономия
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия