Гл. ас. Златина Димитрова
Бургаски свободен университет
https://doi.org/10.53656/bel2022-6-4Z
Резюме. Децата на XXI век общуват глобално и разполагат с неограничен достъп до информационни ресурси. Но често това изобилие от информация не води до системни знания, което показва, че децата трябва да се научат правилно да я усвояват. Статията разглежда възможностите за приложение на проектно базираното обучение в уроците по литература в началния образователен етап. Този иновативен метод предлага нов тип педагогическо взаимодействие по отношение на учебното съдържание по предмета, свързано с постигане на необходимото базово равнище за комуникация на роден език в етапа I – IV клас. Обучението чрез проекти е приложимо и в контекста на изграждане на литературни компетентности чрез работа с художествен текст, което е основна част от формирането на езикова грамотност и се свързва с уменията на учениците за разпознаване, разбиране и интерпретиране на специфичната информация, която той носи.
Ключови думи: проектно базирано обучение; иновативен подход; четене; езикова грамотност; начално училище