Ирена Райкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/bel2021-3-6-mother.bg
Резюме. В настоящата статия се анализират данните, получени от анкетно проучване, което има за цел да установи равнището на формираност на ключовата компетентност общуване на роден език в начална училищна възраст според учителите. Обект на изследване е обучението по български език и литература. Представени са затрудненията на учениците в овладяването на различните дялове на езика. Посочени са предпочитани организационни форми на обучение от учителите, както и съвместни инициативи, които преподавателите организират с родители и с други институции с цел повишаване на изследваната ключова компетентност. Дава се информация за равнището на формираност на езиковите, комуникативноречевите, социокултурните и литературните компетентности на учениците в начален етап. Предлагат се възможни решения за повишаване ефективността на учебния процес, а оттам и на ключовата компетентност общуване на роден език.
Ключови думи: изследване; учители; общуване на майчин език; ученици в начална възраст