Надежда Алексиева
Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ – София
https://doi.org/10.53656/voc23-625razv
Резюме. Развитието на образователния процес и прилагането на нови методи на преподаване и учене се налагат като основна характеристика за началото на новото хилядолетие. Компетентностният подход при целеполагането на образователните задачи притежава потенциал да осигури прехода към дигиталната и иновативна училищна екосистема. Приближаването между традиционни учебни дисциплини и съвременни аспекти на ежедневието и средата е условие за развитието на индивидуалния и гражданския потенциал на младите хора, за изграждане на умения за живот. Медийната грамотност в класната стая има възможност да се превърне в компас, който да насочва уменията от историята, като наука за миналото, към потребностите на настоящето и да гарантира най-ценното за човечеството – свободата.
Ключови думи: образование; компетентности; медийна грамотност