Гл. ас. д-р Яна Събева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/str2022-4-3-rhe
Резюме. Пандемията постави всички сфери на обществения, икономическия и политическия живот пред сериозни и непознати до момента предизвикателства. Това наложи разработване и прилагане на редица мерки, свързани с новата организация на работа на компании и институции. Комуникациите – с външни и вътрешни аудитории – започнаха да играят ключова роля не само за моментното оцеляване на организациите, но и за успешното им възстановяване от кризата. Особено важно значение в този процес имат кризисните комуникации.
Един от секторите, които се изправиха пред най-големи предизвикателства по време на ковид пандемията, е образованието. Работещите в сферата трябваше да подготвят съвсем нови комуникационни програми, насочени към управление на процесите. Също така те трябваше да адаптират текущите си комуникационни стратегии, за да отговарят на изискванията на средата.
Материалът ще разгледа основни характеристики в комуникацията на ограничителните мерки на образователни институции в България в периода 2020 – 2021 г. Ще бъдат представени някои техники и методи на реториката, прилагани през този период.
Ключови думи: реторика; образование; комуникация; ПР; кризи; кризисни комуникации