Ас. д-р Любка Атанасова
Югозападен университет „Неофит Рилски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-6.05
Резюме. Статията е подробен анализ на адекватността на учебната програма и извънкласните дейности в борбата срещу злоупотребата с вещества. Проучено е мнението на учениците от прогимназиалния и гимназиалния етап на обучение и на учителите, преподаващи в двата етапа. Целта на изследването е да се установи доколко учебната програма, извънкласните дейности и заниманията в клас са адекватни за превенция на зависимостите от психоактивни вещества. Проучването е проведено чрез формуляр, предоставен на директорите на две училища. Анкетираните са в две групи: първа група – ученици от прогимназиален и гимназиален етап на обучение, и втора група – учители, които преподават на съответните ученици. Изследването е проведено в периода 14.04.2022 г. – 05.06.2022 г. сред ученици и педагогически специалисти от ОУ „Христо Смирненски“ и СУ „Св. св. Кирил и Методий“ и двете със седалище Радомир.
Ключови думи: здравно възпитание; психоактивни вещества; прогимназиална и гимназиална възраст; употреба; зависимости; превенция