Доц. д-р Огняна Георгиева-Тенева
Нов български университет
https://doi.org/10.53656/bel2022-2-3-OG
Резюме. В статията се разкрива отношението на „Златорог“ към държавните политики в културата и образованието. С помощта на проблемно-хронологичния и на културологичния подход се обосновава твърдението, че списанието упорито настоява държавното управление на духовния живот да се базира на принципите за висок професионализъм, хуманност и свободно развитие на творческите възможности. С нови аргументи се подкрепя виждането, че списанието не е аполитично и естетски самозатворено, а е активен участник в публичния дебат за културата и ценностното формиране на младите хора. „Златорог“ се разглежда като трибуна на независими интелектуалци, загрижени за духовния ръст на обществото, които анализират критически държавните културно-образователни начертания и влизат в ролята на техен коректив.
Ключови думи: „Златорог“; култура; образование; политики; хуманност; демокрация