„Предвидили сме изработването на рамка по отношение на възможностите за използване на изкуствения интелект в българското училище, за да бъде той помощник на учителя. В следващите седмици ще разговаряме с представители на технологични фирми. Разговаряхме вече с представители на Института за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към Софийския университет, където се занимават на много високо ниво с разработването на изкуствен интелект в България.“ Това коментира министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков пред БНТ.
Според просветния министър изкуственият интелект може да даде нови предимства на учителя, като много добре индивидуализира и персонализира неговата работа. С негова помощ учителят може да види грешките на всеки ученик, с които да се съобрази и да насочи усилията си към максимално развитие и подобряване на конкретни знания и умения на съответния свой възпитаник. По думите му, изкуственият интелект е нова революция и все още не можем да осъзнаем последствията от използването му. Но в резултат животът през следващите години може би коренно ще се промени.
За пореден път просветният министър отбелязва, че амбицията на политическия кабинет на МОН е насочена към промяна в образованието, свързана с изменения в учебните програми и в оценяването на учениците. То трябва да е насочено към измерване на умения и компетентности, а не само към възпроизвеждането на знания. „Това е продължителен процес, но той трябва да започне сега, защото в следващите години ще бъде късно“, категоричен е министър Цоков.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg