Образованието по социална работа – специфични аспекти във връзка със социалните дейности с безработни лица
Доц. д-р Людмила Векова
Пловдивски университет „П. Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-5.01
Резюме. Образованието по социална работа е изправено пред сериозните предизвикателства да отразява адекватно основните тенденции на практическата дейност, ориентирана към отделните целеви групи…
Оценка на общообразователните и ресурсните учители за работа в парадигмата на приобщаващото образование
Проф. д.п.н. Милен Замфиров,
проф. д-р Емилия Евгениева,
проф. д-р Маргарита Бакрачева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-5.02
Резюме. Статията представя изследване на 301 учители, 151 общообразователни учители и 150 ресурсни с фокус върху начина, по който оценяват уменията си за идентифициране и работа с деца и ученици, обхванати от Наредбата за приобщаващо образование…
Постмодерният художествен дискурс в обучението на студентите от педагогически специалности
Доц. д-р Веска Гювийска
Югозападен университет „Неофит Рилски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-5.03
Резюме. Текстът поставя основен акцент върху връзката на постмодерното време и художествените дискурси в контекста на Висшето училище…
Parents’ Reactions and First Actions toward their Children with Multiple Disabilities
Prof. Dr. Mira Tzvetkova-Arsova
Sofia University “St. Kliment Ohridski” (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2023-5.04
Abstract. The research focused on the reactions and first actions among 52 parents of children with multiple disabilities in Bulgaria…
Значение на концепцията Bewegungskindergarten за физическата активност и здравето на децата
Доц. д-р Боряна Иванова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски”
https://doi.org/10.53656/ped2023-5.05
Резюме. В статията се акцентира върху значението на детските градини за физическа активност, известни в много европейски страни, предимно немскоговорящи, като Bewegungskindergarten…
Априорен анализ на критериален тест за активизиране и диагностика на рефлексия в обучението по биология и здравно образование – VIII клас (раздел „Обмяна на веществата“)
Доц. д-р Иса Хаджиали
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Александър Милушев
Национална природо-математическа гимназия „Акад. Любомир Чакалов“
https://doi.org/10.53656/ped2023-5.06
Резюме. В статията представяме вариант на критериален тест, който е съставен да измерва и едновременно с това да активизира прояви на рефлексия при 14 – 15-годишни ученици в обучението по биология и здравно образование – VIII клас (задължителна подготовка), при изучаване на раздела „Обмяна на веществата“…
Работа по проект в литературното обучение в началния етап на основното образование
Теодора Власева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-5.07
Резюме. Предмет на изследване са учебните проекти, заложени в читанките за I – IV клас, техните разновидности и начините на работа по проект…
Приложение на колаборативно-интерактивни методи в часовете по литература (четене) в началните класове
Гл. ас. д-р Далия Ал-Халил
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-5.08
Резюме. Основната цел на научното изследване, което е в основата на настоящата статия, е да бъде представено определението на авторския термин „колаборативно-интерактивни методи на преподаване“, както и да бъде направено представяне на шест колаборативно-интерактивни метода в практико-приложен план…